14 Eylül 2009 Pazartesi

Varlık sahası

"Oraya gitme demedim mi sana?
Seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi benim?" Mevlana

Bir gün kızsan bana, alsan başını yüzbin yıllık yere gitsen
Dönüp kavuşacağın yer benim demedim mi?"


Ete tırnaktan kop diyebilir misin? Diyemezsin. Tut ki dedin, dinler mi seni?
Yalvardım, belki hayatımda ilk kez, gitme dedim. demedim mi? Gittin.
Şimdi içim küllendi, tekrar nefes almaya başladım.
Acım gözyaşımdan dokunma bir hırka oldu, giydim üstüme.
Ben varlık sahasını terk ettim sevgilim...

Ben bizi et tırnak sanarken unutmuştum senin can'ının nerede başladığını.
Karnında dokuz ay nefes almadan, canını yaşatan insanı.
Ne büyük gaflet, nasıl bir sanrı.
Sana "Gitme!" derken unutmuştum nereye gittiğini.

Acım var elbet, olmaz mı?
Denize attığın taş gibi, an be an dibe çöken bir acım var.
Olur şey değil ya, artık anlamaya da başladım seni.

Gitme diyemem artık ama,
Geri gel emi...


"Rüzgarla gelmedim ki rüzgarla gideyim senin hayatından..." Şems Tebrizi

1 yorum:

slowmotion dedi ki...

Biz aşkta reziliz; bize hep yanlışlar,
Sarhoşluk, cinnet ve günah yazmışlar.
Sensin yaşamak, amaç, zaman sen - bu budur;
Ey dost, madem sen varsın, her şey var!